Tip 2 Diyabet Ameliyatı (Şeker Hastalığı Ameliyatı)

Tip 2 Diyabet Ameliyatı

Tip 2 diyabet yani halk arasında bilinen ismiyle şeker hastalığı sağlıksız ve yanlış beslenme, hareketsizlik ve düzensiz yaşama bağlı olarak meydana gelen bir rahatsızlıktır. İnsüline bağlı olmayan şeker hastalığı sağlıklı alışkanlıkların elde edilmesiyle iyileşebilen bir hastalıktır. Ancak bazen ileri yaşa bağlı olarak hareket kabiliyetinin azalması veya kişinin psikososyal sebeplerle yaşam tarzında değişikliklere gidememesi ve bazı kilo aralıklarında kişilerin diyet yapmalarının çok zor olması obezitede bariatrik cerrahi tedavisine yönelimi artırmıştır. Tip 2 diyabetin tedavisi için başvurulan bu operasyonla bireyler kısa sürede çok yüksek rakamlarda kilo verebilir. Azalan yağ miktarı ve buna bağlı olarak vücudun kandaki serbest glikozu kullanmasıyla kan şekeri ve insülin seviyeleri de ideal aralığa gelir. Böylece tip 2 diyabet tedavisi gerçekleşmiş olur.

Tip 2 Diyabet Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Şeker hastalığı ameliyatı literatürdeki ismi ile bariatrik cerrahi ameliyatı mide küçültme ameliyatıdır. Genel anestezi altında midenin belirli bir kısmının çıkarılarak mide hacminin azaltılması prensibine dayanır. Midenin aynı zamanda açlık hormonunun sentezini artıran kısmı da çıkarıldığı için iştah kontrolünün sağlanmasına da yardımcıdır. Böylece hem mide hacmi küçülmüş olur hem de kişinin acıkma oranı azalmış olur. Bu iki mekanizma obez bireylerin kilo verme sürecini kolaylaştırır. Bariatrik cerrahi ameliyatı sonrası hastalar genellikle birkaç gün içinde taburcu olabilir. Hastayı takip eden hekimin gerekli görmesi durumunda bu süre uzayıp kısalabilir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Öncesi Nelere Dikkat Edilmeli?

Bariatrik cerrahi operasyonu belirli kontroller ve muayeneler sonrasında karar verilen bir operasyondur. Kişi eğer belli şartları sağlıyorsa bu operasyonu geçirebilir. Sadece birkaç kilogram fazlası olan bir hasta için tip 2 diyabet ameliyatı kesinlikle uygun değildir. Beden kitle indeksi yani boyunun kilosuna oranı 39’dan büyük olanlar için uygundur. Öncelikle genel sağlık durumu ve varsa başka hastalıklar göz önüne alınmalıdır. Kullanılan ilaçlar, alerjiler gibi sağlık durumuna dair tüm emareler ve kronik hastalıkların değerlendirilmesi yapılmalıdır.

Tip 2 Diyabet Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Mide küçültme ameliyatı özellikle diyetle kilo veremeyen ve tip 2 diyabeti uzun zamandır iyileşemeyen hastalar için son derece önemli ve avantajlıdır. Geniş mide hacmi nedeniyle doymakta sıkıntı yaşayan, psikolojik olarak diyet yapmaya müsait olmayan bireyler için kilo verme yöntemidir. Yüksek kilo ve yağ oranı nedeni ile hareket etmekte zorlanan, yaşam kalitesi azalmış bireylerin hayatını kolaylaştıran cerrahi bir tedavidir. Hem metabolik sendrom gibi rahatsızlıklar, hem obezite, hem de diyabet gibi birçok hastalık kısa sürede iyileşebilir. Doğru zamanda uygulanan doğru tip 2 diyabet ameliyatı hastaların yeni bir hayata merhaba demesini sağlar.

Tip 2 Diyabet Ameliyatı Sonrası Nasıl Beslenmelidir?

Tip 2 diyabet ameliyatı sonrası beslenme oldukça önemli bir husustur. Hastaların sağlığına ve ideal sindirim sistemine kavuşmaları için değişen mide yapılarına uygun beslenmesi gerekir. Mide küçültme ameliyatı geçiren bireyler ameliyat sonrası katı besinleri sindiremezler. Mide ile ince bağırsağın birleştiği kısmın iyileşmesi gerekir. İlk haftalarda sıvı ve püre şeklinde gıdalarla beslenmeleri gerekir. Besin içeriği açısından protein oranı yüksek besinler tüketirken acı, baharat ve yüksek yağ içeren gıdalar beslenme planından çıkarılmalıdır. Mideyi rahatsız etmeyecek enteral ürünlerden de destek alınabilir. Ancak taneli gıdalar yoğun lif içeren besinler kişinin midesine zarar verebilir. Beslenme planı ve diyet bariatrik cerrahi ekibindeki diyetisyen tarafından planlanmalıdır. Doktor ve diyetisyenin takibinde diyet açılarak yeni besin denemelerine geçilebilir. Böylece kısa sürede sağlıklı kilo verilirken sindirim sistemi de korunmuş olur. Siz de tip 2 diyabetten ve fazla kilonuzdan kurtulmak istiyorsanız uzman kontrolünde tip 2 diyabet ameliyatını değerlendirebilirsiniz.

diğer tedaviler

Obezite Cerrahisi İşlemleri

Obezite, sağlığı bozacak ölçüde vücutta aşırı veya anormal yağ birikimi olarak tanımlanır ve tüm vücudu etkileyen bir durumdur. Dünyada fazla kilolu olarak nitelenen 1,9 milyar yetişkinin yaklaşık 600 milyonu obezdir. 2030 yılına kadar obezitenin 1 milyar insana ulaşacağı tahmin edilmektedir (1,2).

Ameliyatsız Obezite Tedavileri

Tüm dünyada kronik bir halk sağlığı problemi haline gelen obezite, tedavi edilebilir bir sağlık sorunudur. Obezitenin tedavisinde cerrahi veya cerrahi dışı yöntemler yaygın olarak kullanılır.

Tip 2 Diyabet Ameliyatı (Şeker Hastalığı Ameliyatı)