Tip 2 Diyabet Nasıl Anlaşılır?

Tip 2 diyabette vücut hücrelerinin insülin hormonu zamanla duyarsız hale gelmektedir. Kan dolaşımı sırasında glikozdan enerji üretmek için kullanıldığı hücrelerin emilimini arttırması gerekir. Hücrelerin duyarsız kalmaları sonucunda kan şekeri seviyesi yükselir. Diyabetten çoğunlukla yaşlı bireyler etkilenir. Ancak günümüzde giderek gençler de etkilenmektedir. Tip 1 diyabetin tersine , tip 2 diyabet genellikle daha az belli başlı semptomlar gösterir ve bu sebeple genellikle geç fark edilir. Genellikle yorgunluk, halsizlik, sık idrara çıkma isteği ve düşük performans gibi tipik olmayan semptomlar meydana gelir.

Tip 2 Diyabetin Belirtileri

Kaşıntı
Sürekli açlık hissi
Kilo değişiklikleri
Depresif ruh hali
Tekrarlayan idrar yolu Enfeksiyonları
Geç iyileşen yaralar

Tip 2 diyabeti erken fark edebilmek için düzenli doktor kontrollerine ve kan şekeri ölçümlerine gitmeniz gerekir. Doktor kanı inceler, kan basıncını ölçer ve boy ve vücut ağırlığını kontrol eder. Şeker hastalığı yıllarca fark edilmezse çeşitli hastalıklara sebep olabilir. Ancak şeker hastalığının belirtileri zamanında belirlenip buna göre tedavi uygulanırsa ikincil hastalıklarının önüne geçilir.

Oral Glikoz Tolerans Testi

Bu test, genelde yemek yedikten sonra kan şekerinin geçici olarak yükseldiği ve diyabetin erken teşhisi için kullanılır. Muayeneden üç gün önce yeteri kadar karbonhidrat içeren bir diyet yapılmalı ve sigara kullanmamalısınız. Test sabah aç karnına yapılır, yani yaklaşık 10 saat öncesinden hiçbir şey yememeniz gerekir. En az 200 mg/dl veya 11,1 ise diyabet vardır demektir.

Tip 2 Diyabet Tedavisinde Neler Yapılır?

Diyabet hastalarının tedavi boyunca yapmaları gereken en önemli şey sabırlı olmalarıdır. Bu alanda ilk adım kesinlikle beslenme alışkanlıklarının düzene sokulmasıdır. Beslenme alışkanlıklarının düzene sokulması için de yaşam tarzının değiştirilmesi gerekebilir.Kişinin yeni yaşam tarzında mutlaka egzersiz ve hareket olmalıdır, sigara kullanımı bırakılmalıdır. Bu düzenli hayat tarzı ile kan şekeri normal sınırlar içine girmezse ek olarak ilaçla tedaviye devam edilir. Ancak bazı hastalarda ilaç tedavisi etkili sonuç vermemektedir. Böyle durumlarda insülin tedavisine başlanır.