Tip 2 Diyabet

Tip 2 Diyabet Nedir?

Diyabet hastaları kendi içerisinde gruplara ayrılır. Bu gruplar içinde en sık karşılaşılan diyabet türü Tip 2 diyabettir. Tip 2 diyabeti olan hastalar genelde 40 Yaş ve üzerindeki kişilerden oluşur. Ayrıca, bu hastaların bir diğer ortak özellikleri de fazla kiloya sahip olmalarıdır. Tip 2 diyabet genelde çok geç fark edilmektedir. İlerleyen yaşlarda ateşli hastalıklar, nedensiz ve hızlı kilo alınması, hamilelik veya farklı ameliyatların sonucunda belirti vermektedir.

Tip 2 Diyabetin Belirtileri Nelerdir?

Tip 2 diyabet, Tip 1 diyabete göre daha geç fark edilmektedir. Ancak Tip 2 diyabetli hastalarda erken teşhis için bazı belirtiler bulunmaktadır. Bu belirtilerden en çabuk fark edilen sık idrar ihtiyacı hissetmektir. Sık idrar ihtiyacı durumunda aşırı su tüketimi ve sık yemek yeme ve açlık görülmektedir. Sık yemek yeme ihtiyacı bir süre sonra fazla kilo artışı veya fazla kilo kaybı meydana getirmektedir. Bu belirtilerin dışında kanda glikoz artışı görülmektedir. Tip 2 diyabetli hastalarda ne kadar sık su tüketimi olursa olsun yine de yoğun bir ağız kuruluğu meydana gelmektedir. Sadece ağızda değil cilt yüzeyinde de kurumalar ve çatlamalara sık sık ratlanmaktadır.

Tip 2 Diyabet Tedavisinde Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Diyabet hastalarının tedavi boyunca yapmaları gereken en önemli şey mutlaka kararlı ve sabırlı olmalarıdır. Bu alanda ilk adım kesinlikle beslenme alışkanlıklarının düzene sokulmasıdır. Beslenme alışkanlıklarının düzene sokulması için de olsa yaşam tarzının değiştirilmesi gerekebilir.Kişinin yeni yaşam tarzında mutlaka egzersiz ve hareket olmalıdır. Bu düzenli hayat tarzı ile kan şekeri normal sınırlar içine girmezse ek olarak ilaçla tedaviye devam edilir. Ancak bazı hastalarda ilaç tedavisi etkili sonuç vermemektedir. Böyle durumlarda insülin tedavisine başlanır. Obez diyabetik olguların glisemik hedefleri, obezitesi olmayan diyabetik olgular gibidir. Bu amaçla yaşam tarzı değişiklikleri açısından ısrarcı olunması hem kilo kontrolü hem de diyabetin tedavisi açısından önemlidir.

Tip 2 Diyabet Tedavisinde Metabolik Cerrahinin Yeri

Tip 2 diyabet hastalarında özellikle sindirim sistemindeki hücrelerin etrafını sıkıca sarar ve insülinin hücre içerisine girmesini engeller. Metabolik cerrahi uygulamaları sonunda bu sorunlar çözüme kavuşur. Vücuttaki direnç hormonları açılarak hücre içerisine insülin kolay bir şekilde girmeyi başarır. Bu işlem sonucunda kan şekeri değerleri, kolesterol ve trigliserid seviyelerinde düzelme meydana gelir. Bunlar dışında, yüksek tansiyon, fazla kilo ve karaciğer yağlanması, böbreklerde oluşan hasar ve ayak yaraları sorunlarına da çözüm üretilmiş olur.