Şeker Hastalığı Ameliyatı

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nedir?

Şeker hastalığı, sık görülen ve kişinin yaşamını oldukça etkileyen bir hastalıktır. Hareketsizlik, düzensiz beslenme veya  genetik sebeplerden dolayı oluşan bir hastalıktır. Tip 1 diyabette insülin üretimi olmazken Tip 2 diyabet hastalarında insülin üretimi mevcuttur. Ancak hasta insülini kullanamaz durumdadır. Bu sebeple kan şekeri hep yüksektir. Bu tür etkenler kişide organ hasarına yol açmaktadır. Şeker hastalığında genel amaç kan şekerini düşürmek ile ilgilidir. Şeker hastalığı ameliyatı, bu hastalığı tedavi eden bir yöntemdir. Metabolik cerrahi dediğimiz bu ameliyat Tip 2 diyabet hastalarına yapılan bir ameliyattır. Böylece vücutta var olan insülin sorunsuz şekilde kullanılmaya başlanır.

Şeker Hastalığı Ameliyatının Amacı Nedir?

Şeker hastalığı ameliyatında amaç, vücuttaki insülin direncinin ortadan kaldırmaktır. Böylece hormonların miktarı artırılmış olur.  Şeker hastalığı tedavisinde, eğer  Tip 1  söz konusu ise tedavi şekli insülindir. Tip 2 söz konusu ise yaşam tarzında değişim, diyet, ilaç tedavileri uygulanır.  Daha sonrasında organ hasarı başlamış ise cerrahi operasyona yönelmek gerekmektedir.

Şeker hastalığı ameliyatı, en son başvurulan bir işlemdir.  Tip 2 şeker hastalığı, obezite ve kan şekeri yüksek olan hastalarda, kullanılan ilaç ve insüline rağmen kan şekerinin dengelenemediği durumlarda yapılır. Şeker hastalığı ameliyatı kapalı ameliyat olarak gerçekleştirilmektedir, ameliyat kesiler oluşturularak yapılır. Midenin yaklaşık %50’lik kısmı çıkarılır ve ince bağırsakların yeri değişir. Bu değişiklikle birlikte pankreastan insülin salgılanması beklenir.  Böylece Tip 2 şeker hastalığı tamamen tedavi edilmiş olur. Bu ameliyat sonrasında hastalar obeziteden de kurtulurlar. Bu ameliyatın avantajlarından bazıları; açık ameliyat kadar ağrılı olmaması, vücutta iz kalmaması ve normal hayata dönüşün kısa olması gibi detaylardan oluşur.

Tip 1 Diyabet Hastaları Şeker Hastalığı Ameliyatı Olabilir mi?

Tip 1 diyabet hastalarının vücudunda insülin hiç yoktur. Bu sebeple şeker hastalığı ameliyatı bu hastalarda gerçekleştirilemez. Tip 2 diyabet hastalarının tedavisinde  amaç, var olan insülinin doğru ve dengeli kullanımı olduğu için pankreası harekete uyarmak ve harekete geçirmek oldukça önemlidir. Şeker hastalığı ameliyatı sayesinde bu olay gerçekleştirilir.

Tip 2 diyabet hastalarının tüm tahlilleri ve tetkikleri düzenli yapılmış olmalıdır. İlaçla veya diyetle tedavide başarı elde edilemediği durumlarda organ kayıpları meydana gelme durumu olursa son çare cerrahi operasyon olabilmektedir.

Metabolik Cerrahi

Diyabet cerrahisi olarak da  bilinen metabolik cerrahi, hastadaki yemek yeme alışkanlıkları ve yaşam kalitesinin bozukluğu nedeni ile oluşan Tip 2 diyabet sonucunda uygulanan bir operasyondur. Amaç insülin direncinin arttırılmasıdır. Cerrahi işlemin ardından yemek yeme miktarı azaltılır ve hormonlar daha aktif hale gelir. Hem diyabet hem de obezite sorunu çözülmüş olunur. Diyabet ameliyatından sonra mide küçüldüğü için ameliyat sonrasında hastada kilo verme işlemi hızlanır. Metabolik cerrahi işlemi  için vücutta insülin olması gerekmektedir yoksa ameliyatın sonucu başarılı olmaz.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Sonrasında Neler Olur?

Şeker hastalığı ameliyatı sonrasında eskisi gibi yaşanan sık acıkmalar olmayacaktır. Zamanla vücut bu normal düzene alıştığında artık hasta kendini daha iyi hissedecektir. Şeker hastalığı ameliyatı sonrasında vücut suya aç olduğu için bol su içilmelidir. Ameliyattan sonra düzenli kontrollere gitmek oldukça önemlidir. En ufak bir açık şeker hastalığının tekrar başlamasına neden olacaktır. Hastanın yeme içme alışkanlıklarını da düzene sokması ile birlikte sağlıklı bir yaşama kavuşacaktır.